L1 Taak 14

Filmpje van de meester! 

Geen opdracht. 

Vandaag moet je geen taak  maken. 

Je moet alleen goed proberen te onthouden wat de meester vertelde. 

De tafel thuis en in de kerk. 

We zitten samen, delen verhalen en eten samen. 

Samen eten is altijd een mooi moment. 

Een moment van verbondenheid. 

Volgende week krijg je een laatste filmpje voor dit schooljaar. 

L1 Taak 12

Filmpje van de meester.

In het liedje hoor je dat Valentine Jacobs zich 'Oempalapapero' voelt en ze soms kleine gelukjes op. (Dingen waar ze blij van wordt.)

Wat zijn jouw kleine gelukjes?


Karaoke. :)

Beluister het lied. 

1. Schrijf of teken door welke dingen jij blij bent geworden vandaag. 

2. Denk aan deze dingen terwijl je met jouw gezin een polonaise of dansje doet op het lied van deze week. 

3. Stuur mij een foto van jouw lijstje en filmpje van jouw dansje! Veel succes. 

L1 Taak 10

Verhaaltje van de meester. 

Download de fotokader en versier met de kleuren van de regenboog.

Iedereen heeft een ander gezin, dat hebben we in de klas al geleerd. Sommige kindjes hebben een mama en een papa, twee mama's of twee papa's, sommige kindjes hebben alleen een mama of een papa, of ook nog eens een extra plusmama of pluspapa. Kleef een foto van jouw gezin in de fotokader en stuur mij een foto. van het resultaat? Veel succes. 

L1 Taak 9

Filmpje van de meester!

Opdracht.

Dek de tafel bij jouw thuis. Het mag best feestelijk zijn. 

Lukt dat niet? Geen probleem, je kan natuurlijk ook jouw eigen tafel tekenen en met veel fantasie versieren! 

Veel succes, stuur me zeker een foto! 

L1 Taak 8

Maria is de mama van Jezus. Mama's zijn belangrijk.

Een mama voelt wanneer je droevig bent. Een mama voelt wanneer je blij bent. Een mama weet bijna altijd alles. Zelfs wanneer je liegt! :)

Daarom is een mama zo belangrijk.

De mama van Jezus was superlief.

Ze hielp graag. Ze luisterde. Ze was een echte voorbeeldmama.

 Daarom zijn er altijd veel beelden en tekeningen van haar gemaakt. Ze was zo bijzonder. Zo een beeld of tekening ziet er altijd anders uit. Soms draagt ze een wit kleed met een blauwe gordel, soms is ze gekleed als een koningin uit een sprookje. De kunstenaar mag natuurlijk zelf altijd kiezen hoe hij Maria tekent of beeldhouwt. 

Maria... de mama van Jezus. 

Hieronder vind je een kleurplaat die je mag kleuren. Schrijf rond Maria waarom jouw mama (of jouw mama's) zo bijzonder is (zijn) als een koningin.  Je mag altijd een foto van jouw eigen mama of mama's bij Maria kleven. Veel succes! Je mag jouw werk altijd fotograferen en naar mij sturen. 

L1 taak 7

Bekijk de opdracht !

Post jouw foto ! 

Ingrediƫnten

225 gram water (op kamertemperatuur)

1 lepel droge gist
3 lepels suiker
500 gram bloem
75 ml olijfolie
1 lepel zout

Veel succes voor de bakkers! Misschien heb jij je eigen recept, of misschien een broodmachine. Misschien kan je met je ouder(s) een broodje bakken. 

Denk ook eens na wat het betekent om zout te zijn voor anderen. (Brood zonder zout smaakt niet zo goed als brood dat met zout gebakken is. Denk maar aan de soep. Flauwe soep is soep zonder zout... Misschien kunnen wij het leven van iemand wel zout geven, of ons eigen leven, anders is het maar flauw...

Veel succes! 


L1 Taak 6

Filmpje van de meester ! 

Via de onderstaande knop kan je een werkblad downloaden. 

Knip de prentjes uit en plak ze in de juiste volgorde. 

Denk al eens na over deze vraagjes...

1. Wanneer eet jij brood? 

2. Worden granen alleen gebruikt om brood te maken? Waar wordt graan nog voor gebruikt? (Tip: enorm veel!)

3. Wanneer je brood eet, ben je dan alleen? Smaken boterhammen beter wanneer we ze 'samen' kunnen opeten? Waarom smaken ze dan wel/niet beter? 

Neem een foto van jouw werkje en post het via de QR-code of dropknop. 

Boterhammenboogie! 

Het is voor velen fijner om niet alleen te moeten eten, en zeker wanneer de tafel mooi gedekt is.

We hebben al geleerd over:

1. De tafel dekken.

2. Het delen van verhalen aan tafel.

En nu leren we over brood ! 

Eerste leerjaar Taak 5

Bekijk jouw opdracht.

Goede Week

Volgende week is het voor christenen een belangrijke week: de Goede Week. De christenen komen dan samen om te denken aan de laatste dagen van Jezus' leven. Omdat er een samenscholingsverbod is, is het belangrijk voor christenen om te vieren bij hun thuis.

Django

Django riep deze week tot onjaardagsweek uit. Het is iedere dag wel iemand zijn onjaardag. Dek de tafel en maak een feest van eender welke dag. Wat vier je? Je onjaardag: de dag waarop je alles viert waar je dankbaar voor bent, samen met de mensen bij wie je woont. 

Opdracht

Kies een dag om jouw onjaardag te vieren. Dek samen de tafel heel feestelijk en stuur een foto van iedereen aan tafel naar de meester! 

Zesde knoop

De zesde knoop is de knoop van het weggeven Wat kunnen wij nu weggeven? Speelgoed? Cadeaus? Jaja, allemaal goed en wel. Maar wij gaan tijd weggeven ! Tijd in onze opdracht van deze week steken. En die tijd is niet voor ons, maar voor de mensen met wie wij in ons huis wonen. Het is namelijk onze onjaardag deze week ! En dat moet gevierd worden !!! 

Beertjes.

Ga jij ook op zoek naar de beren bij mensen achter het raam? 

Druk dan onderstaande beertjes af, versier ze en stop ze in hun brievenbussen als 'bedankje'. 

Knallen met deze schijf!

Wij kunnen iedereen trakteren! Trakteren op wat aandacht, een compliment, een glimlach, een mooi gebaar! En dat kost ons niet. Dan brengen wij wat Pasen rondom ons. En iemand die dan droevig is, kan een beetje Verrijzen.

Filmpje door 5 en 6.

De leerlingen van 5 en 6 werkten mee aan deze videoboodschap die naar het Jessaziekenhuis gestuurd werd. 

Eerste leerjaar Taak 4

Bekijk de opdracht.

1. Druk de pluimen af.

2. Versier je pluimen en schrijf er een complimentje op. 

3. Verstop de pluim onder het kussen van broer/zus. Hang er eentje op de brievenbus voor de postbode. Schuif er eentje onder de deur bij de buren. Bedenk zelf een manier! Zo breng ook jij wat kleur in de wereld. 

Laat je lekker gaan met dit lied ! 

Beluister het lied en zing lekker mee!

Je mag jezelf filmen terwijl je zingt of terwijl je de pluimen verstopt. 

Drop het fragment bij de meester en gebruik de dropknop of de code.

Eerste leerjaar Taak 3

Bekijk je opdracht. 

Zoek 5 dingen op internet die te maken hebben met het doopsel (of teken op een blad!). Je kan ook nog eens naar het filmpje over het doopsel kijken !

Derde knoop... geduld! 

Deze week gaan we proberen om wat meer geduld te hebben. Probeer niet meteen je zin te willen door te zagen.. Probeer wat te wachten wanneer een ander aan de telefoon is. Probeer wat geduld te hebben wanneer iemand je niet begrijpt. Geduld, geduld, geduld. Veel succes. 

Doopsel in 1 minuut.

Hierboven zie je een video over het doopsel. Je ziet goed wat er allemaal gebeurt.  Wanneer je de prentjes afgedrukt en gekleefd hebt op een blad (of je een tekening hebt gemaakt) kan je jouw werkje fotograferen en naar de meester sturen. Wanneer je zelf gedoopt bent kan je ook een foto van jouw doopsel op je blad kleven.